Randi Zuckerberg: ettevõtlus on iga päev nagu Ameerika mäed

Randi Zuckerberg töötas aastail 2004-2011 Facebooki turundusjuhina. Seejärel on ta muu hulgas asutanud firma Zuckerberg Media ning kirjutanud mitu raamatut.

randi_zuckerberg_main

Randi Zuckerberg, kumb on tähtsam, äriidee või meeskond?

Ma ei tea kindlasti ühtki idufirmat, kus äriidee oleks täiesti algupärasel kujul alles veel viis aastat pärast asutamist. Kuna maailm ja turusituatsioon muutuvad nii kiiresti, peavad ka ideed nende järgi kohanduma. Sellises pidevas muutuses ongi tähtis leida õigeid inimesi õigetele kohtadele.

Kuigi tehnoloogiaringkondades tõstetakse tihtipeale esile vaid firma üht asutajat, on kogu põhimeeskond tähtis. Tehniline teostus on alles üks samm, enne kui idee on tegelikult müügikõlblik.

Mis ühendab edukaid ettevõtjaid?

Ettevõtlus on nagu Ameerika mäed. Ettevõtjana vahelduvad sinu tunded ja olukorrad pidevalt ning mõnikord võid olla ka ühe päeva jooksul maailmavallutaja, siis vajuda täiesti põhja ja tõusta sealt jällegi tippu. Niisuguse pideva ebakindluse ja möllu talumine ei ole kerge. Edukad ettevõtjad suudavad enamasti püsida neil tunnete ja kogemuste Ameerika mägedel teistest paremini.

Olid üks Facebooki esimesi töötajaid. Jälgid meediavaldkonda ja tehnoloogiat tähelepanelikult. Mis köidab sinu tähelepanu praegu?

Olen väga huvitatud kid-tech´ist ehk laste ja lastega perede elu lihtsustavatest lahendustest.

Teine keskne trend on meediavaldkonnas: inimesed on jälle huvitatud pikkadest formaatidest. Pikka aega on paistnud, et inimeste tähelepanuvõime nõrgeneb pidevalt ja meedia muutub üha kiiremaks. Viimastel aastatel on täheldatud siiski näiteid selle kohta, et pikkade kirjutiste järele on  nõudlust, olgu siis tegemist taskuhäälingu, põhjalike reportaažide või millega tahes. Broadwayl pakutakse isegi seitsmetunniseid etendusi. Broadway on muidugi äärmus, kuid seal on tegemist siiski sama nähtusega: inimesed tahavad end proovile panna ja arendada.

Kui tähtsaks sa pead oma töös loovust?

See on esmatähtis. Paljudel töökohtadel riskimise eest tasu ei maksta, mis võib viia teatud hirmudeni. Kui juhtisin Facebookis turundustiimi, panin isegi meeskonnale uue nime – Loov turundus (Creative Marketing). See avas uksi ja andis minu inimestele loa pakkuda ka kõige hullemana tunduvaid ideid.


Similar articles